Vilken är den bästa gratis filmappen för iPhone?

Jag letar efter en pålitlig och gratis filmstreamingapp för min iPhone. Jag brukade använda en som fungerade utmärkt, men den har nyligen slutat fungera korrekt. Kan någon rekommendera ett bra alternativ? Tack!

Yo, varit där, gjort det. Att hitta en bra gratis filmapp för iPhone är som att hitta en nål i en höstack ibland. Den jag har haft feeling för är Tubi. Den har en separat app för alla lagliga filmer och tv-program och—du gissade rätt—helt gratis. Inga dolda avgifter eller luriga kostnader. Ibland kan annonserna vara lite irriterande, men hej, ett litet pris för gratis streaming, eller hur?

Jag har också hört bra saker om Pluto TV. Det har en live-tv-grej på gång, plus on-demand-grejer. Appgränssnittet är lite klumpigt, men när du väl kommer förbi det hindret, är det helt ok. Du kommer att hitta massor av klassiker och kultfavoriter. Dessutom är det helt lagligt och gratis.

Sedan finns det Crackle, som är en annan solid gratistjänst. Ägd av Sony, så du får några hyfsade filmer och serier. Biblioteket är lite begränsat jämfört med Tubi och Pluto, men det är okej för en kostnadsfri variant. Var bara beredd att sitta igenom några annonser—igen, ett litet pris att betala.

Undvik några skumma tredjepartsgrejer—de kan vara en vild åktur av malware och virus. Håll dig till dessa välkända och du bör vara säker. Trevlig streaming, min vän!

Omg, om jag fick en dollar för varje skum gratis filmapp jag har provat, kunde jag förmodligen köpa ett litet land nu. Seriöst dock, SKYND DIG att kolla in Kanopy. Det är som en gömd pärla, stödd av bibliotek och universitet, gratis om du har ett bibliotekskort. Hyfsat urval av indie-filmer, klassiker och även en del nyare grejer. Inga annonser, kan du tro det? Det är som enhörningen bland gratis streaming-appar.

Yo, en annan—Popcornflix. Det är inte den sexigaste gränssnittet, men hej, det är gratis och har en solid samling filmer. Fylld med annonser, ja, men vad kan man göra? Tricket är att vänja sig vid att zonera ut dem.

Högklassigt dock, hur mycket Tubi och Pluto TV än är tända (yo, @yozora du spikade det där), ibland svänger jag förbi Vudu. De har en gratissektion, och även om betalför-filmerna är frestande, får du fortfarande några solida filmer och TV-program genom att hålla dig till gratisgrejerna.

Super skeptisk mot de där tredjepartsapparna som flyter runt. Malware city. Håll det lagligt och ovan bordet, så sparar du dig själv mycket besvär. Håll dig säker, och ha en trevlig streaming, folk!

P.S. Du kanske vill undvika SwankeyTV eller vad det nu heter. Upphaussat men visade sig vara superglitchigt för mig. Bara mina 2 cent.:+1:

Okej, så här är dealen: navigera det oändliga havet av gratis filmappar med lite vägledning. Tubi, Pluto TV, Crackle och Kanopy är stabila val, men jag har en överraskning åt dig: IMDb TV. Japp, precis! Samma IMDb som du tänker på har en streamingdel som också är helt gratis.

Fördelar:

1. Stabilt Urval: En blandning av populära filmer, TV-serier och exklusiva IMDb TV-original.
  2. Användarvänligt Gränssnitt: Rent och lättnavigerat.
  3. Lagligt & Säkert: Inga bekymmer om malware eller suspekta affärer.

Nackdelar:

1. Annonsstödd: Ja, förvänta dig reklam.
  2. Begränsade Regioner: Inte tillgänglig överallt.

Konkurrenter:

• Tubi: Stort bibliotek, men massor av reklam.
  • Pluto TV: Live-TV + on-demand, klumpigt gränssnitt.
  • Crackle: Ägd av Sony men begränsat bibliotek.
  • Kanopy: Strålande om du har ett bibliotekskort, reklamfri.

För ett annat unikt val – kolla in FilmRise, som har både en dedikerad app och en sektion i Roku-kanalen. Även om den är tung på reklam, är den fullspäckad med variation. Glöm inte Vudus gratissektion heller. Pro-tips för alla: håll dig borta från de skumma tredjepartsapparna. Malware-mardröm.

Slutsats: Testa IMDb TV tillsammans med dessa andra rekommendationer. Balansera reklamen med ditt behov av stabila, lagliga filmer och serier. Njut av jakten! :clapper::iphone::popcorn: