Vad är den bästa gratisprogramvaran för SD-kortåterställning?

Jag råkade radera viktiga filer från mitt SD-kort och behöver återställa dem. Jag letar efter rekommendationer på den bästa gratisprogramvaran för återställning av SD-kort som andra har haft framgång med. All hjälp skulle uppskattas, särskilt något användarvänligt eftersom jag inte är särskilt tekniskt lagd.

Disk Drill för Windows är ganska pålitlig för SD-kortsåterställning. Jag har själv behövt använda den när jag av misstag raderade en massa foton, och den lyckades återställa de flesta av dem. Den är användarvänlig och drar inte på dig irriterande merförsäljningsförsök lika ofta som vissa andra gratisprogram. Dessutom stöder den ett brett utbud av filformat och lagringsenheter, så den är ganska mångsidig. Du kanske vill ge den ett försök!

Om du vill ha mer info eller användarupplevelser, kolla in denna Disk Drill Recension på Reddit.

Den är detaljerad och kan hjälpa dig att avgöra om Disk Drill är rätt för dig.

Jag har haft en liknande situation, och jag förstår verkligen brådskan. Även om Disk Drill för Windows är ett bra val, kan det vara värt att diversifiera verktygslådan lite. Ett annat gratis och effektivt alternativ är Recuva. Det är väldigt enkelt, och dess guidebaserade uppsättning gör återställningsprocessen ganska användarvänlig. Även om Disk Drill har ett bra rykte, kan Recuva vara en räddare i nöden i fall där du söker en snabb och problemfri återställning. Plus, det är lättviktigt och använder inte mycket av dina systemresurser.

Med det sagt, olika verktyg har varierande framgångsgrader beroende på vilken typ av filer du försöker återställa. Ibland måste du prova några alternativ för att maximera dina chanser. Men om enkelhet och effektivitet är vad du är ute efter och du inte har något emot lite prövning och fel, är dessa två—Disk Drill och Recuva—definitivt värda att prova.

Var bara försiktig med att installera någon ny programvara på samma SD-kort som du försöker återställa filer från. Det är säkrare att installera det på din dators hårddisk för att undvika att skriva över någon återställningsbar data på SD-kortet.

För de som är nyfikna på mer detaljer, kan du kolla in en omfattande Dataåterställningsprogramvara för Windows lösning. Det går bortom bara SD-kortsåterställning och kan vara användbart för framtida behov också.

Lycka till, och förhoppningsvis får du tillbaka dina filer!