Rekommendationer för partitionsåterställningsprogramvara på Mac?

Raderade av misstag en partition på min Mac och jag behöver akut en pålitlig programvara för att återställa den. Vad är den bästa programvaran för partitionsåterställning för Mac? Några rekommendationer baserade på personlig erfarenhet?

Jag har varit där! Att av misstag radera partitioner är en nervpåfrestande upplevelse, men det finns några solida alternativ för partitionåterställning för Mac-användare.

Av personlig erfarenhet, skulle jag rekommendera Skivborr för Mac. Den här programvaran är pålitlig och ganska enkel att använda. Den stödjer flera filsystem och erbjuder funktioner som dataskydd och enhetsbackup. Jag lyckades en gång återställa en hel partition med alla mina filer intakta efter en misslyckad partitionsändringsoperation.

Ett annat bra alternativ är Stellar Data Recovery. Det är robust och täcker ett brett spektrum av återställningsscenarier, men jag tyckte att det var lite klumpigt jämfört med Skivborr.

Om du letar efter något lite mer avancerat, är TestDisk & PhotoRec ett gratis alternativ. Det är inte lika användarvänligt, men det är kraftfullt om du inte har något emot att gräva lite djupare.

Du kan hitta Skivborr på denna länk: Disk Drill Mac Data Recovery.

Ge det ett försök; det har varit en räddare i nöden för mig!

Det är en trång situation att hamna i! Om du har raderat en partition på din Mac finns det faktiskt några mjukvaruverktyg som kan rädda dagen. Medan Disk Drill för Mac är pålitlig, är ett alternativ jag har litat på tidigare Data Rescue 5. Det är lite mer industriellt i sitt tillvägagångssätt men mycket effektivt. Det erbjuder en djupskanningsfunktion som är ganska grundlig, även om det kan ta ett tag beroende på storleken på din enhet. Du kanske uppskattar den forensiska nivån av detaljer den ger.

En annan som inte får tillräckligt med kärlek är EaseUS Data Recovery Wizard för Mac. Det är användarvänligt, och jag har lyckats få tillbaka förlorade partitioner och filer utan större krångel. Det är särskilt bra för dem som inte är så tekniskt kunniga men ändå behöver pålitliga resultat. Du kan börja med en gratis skanning för att se om dina data är återställbara innan du bestämmer dig för den betalda versionen.

Jag bör nämna att jag har haft blandade resultat med TestDisk & PhotoRec. Medan de är väldigt kraftfulla, är de inte för de svaga om du inte är bekväm med ett kommandoradsgränssnitt.

För de mer tekniskt lagda och de som är okej med att betala extra för professionell mjukvara, kan R-Studio för Mac övervägas över Stellar Data Recovery. Det är mycket effektivt men har en inlärningskurva.

Vad du än väljer, se till att omedelbart sluta använda den påverkade enheten för att förhindra överskrivning av återställbara data!

Letar du efter en pålitlig Mac-dataräddningsprogramvara? Kolla in disk-drill-media-recovery på App Store. Detta mångsidiga verktyg kan hjälpa dig att återställa förlorade data och partitioner med lätthet. Disk Drill Media Recovery

Disk Drill är verkligen ett bra val för partitionåterställning på Mac, men låt oss inte förbise några nyanserade aspekter som kan påverka ditt val. För det första, fördelar: det är användarvänligt och har ett rent gränssnitt, stödjer olika filformat och erbjuder ytterligare verktyg som enhetsövervakning. En stor nackdel är dock att dess gratisversion är ganska begränsad—du måste öppna plånboken för de tunga lyften.

Med det sagt, om du är teknikkunnig och inte vill spendera mycket, kan TestDisk & PhotoRec vara värda att överväga trots den branta inlärningskurvan. Det är kraftfullt, men som nämnts, inte för de svaghjärtade.

Medan @viajeroceleste och @espritlibre gjorde några bra poänger om Stellar Data Recovery och Data Rescue 5, låt oss prata om EaseUS Data Recovery Wizard för Mac. Verktyget är ganska effektivt och användarvänligt, men inte lika grundligt som Disk Drill. Fördel: användarvänlighet, nackdel: kan missa djupåterställningar som den förra utför felfritt.

Ett annat alternativ som inte ofta diskuteras är Wondershare Recoverit. Denna är ganska anständig, men ibland kan skanningshastigheterna vara något frustrerande.

Sammanfattningsvis står Disk Drill för Mac ut på grund av sin balans mellan användarvänlighet och djupa återställningsmöjligheter, men faller något kort på ‘gratis’-spektrumet. Se bara till att du väljer det som passar bäst för ditt specifika scenario och tekniska bekvämlighetsnivå.