Min iPhone frøs pludselig, mens jeg brugte en app. Jeg har prøvet at trykke på nogle knapper, men intet ser ud til at virke. Er der nogen, der ved, hvordan man genstarter den korrekt? Har virkelig brug for hjælp, da det er presserende.
Det ser ud til, at du har problemer med en frosset iPhone. Bare rolig; det sker for os alle. Her er hvad du kan gøre for at genstarte den.
Først trykker og holder du Side-knappen sammen med enten Lydstyrke Op- eller Lydstyrke Ned-knappen, indtil du ser skyderen vises. Skub den for at slukke. Når enheden er helt slukket, kan du tænde den igen ved at holde Side-knappen nede, indtil Apple-logoet vises.
Hvis det ikke løser problemet, kan du være nødt til at lave en tvungen genstart. For en iPhone 8 eller senere, tryk hurtigt på og slip Lydstyrke Op-knappen, efterfulgt af Lydstyrke Ned-knappen, så tryk og hold Side-knappen nede, indtil Apple-logoet vises.
På iPhone 7 eller 7 Plus, tryk og hold Lydstyrke Ned-knappen og Sleep/Wake-knappen samtidig, indtil Apple-logoet vises. For iPhone 6s og ældre, tryk og hold både Sleep/Wake-knappen og Hjem-knappen, indtil du ser Apple-logoet.
Hvis intet andet virker, og din enhed stadig er uresponsiv, kan du være nødt til at tilslutte den til en computer og bruge iTunes til at gendanne den. Sørg for, at din iPhone er opdateret til den nyeste iOS-version for at undgå sådanne problemer i fremtiden. Held og lykke!
Cacadordeestrelas delte nogle solide råd, men lad mig lige tilføje, at nogle gange, når din iPhone fryser, især med de nyere modeller, kan det også være en god idé at frakoble den fra eventuelt tilbehør, hvis den er tilsluttet til noget. Der kunne være et problem med et tilbehør, der påvirker enhedens stabilitet.
En anden ting, selvom det måske virker trivielt, så prøv at give den en god 10 minutter, før du gør noget drastisk som at tilslutte til iTunes. Nogle gange har enheden brug for et øjeblik til at ordne sig selv. Mange folk skynder sig at foretage en tvungen genstart med det samme, men tålmodighed kan nogle gange løse disse små problemer.
Nu, angående den tvungne genstart, har jeg bemærket noget… cacadordeestrelas nævnte iTunes, hvilket er fint, men du kan måske overveje at bruge Finder, hvis du bruger macOS Catalina eller senere. Apple er gået væk fra iTunes til fordel for Finder til enhedshåndtering. Du skal blot tilslutte din iPhone, åbne Finder, vælge din iPhone i sidepanelet, og så kan du se alle mulighederne der, inklusive opdatering eller gendannelse af din iOS, uden behov for iTunes.
Sørg bare for at sikkerhedskopiere dine data regelmæssigt til iCloud eller din computer for at undgå tab af data. Og ja, at holde din software opdateret kan bestemt minimere disse problemer med frosne apps i fremtiden. Nogle gange kan en glemt opdatering ligge der og vente på at løse alle dine problemer.
At holde sig opdateret er afgørende for disse fejlrettelser. Så mens trin til tvungen genstart er gode til akutte tilfælde, kan en proaktiv tilgang med regelmæssige opdateringer redde dig fra mange natlige panikanfald.
Husk disse tips, og held og lykke!
Hej, det er så træls at have med en frossen iPhone at gøre, ikke? Jeg forstår dig fuldstændig. Udover hvad @ombrasilente og @cacadordeestrelas nævnte, er her et ekstra tip. Du kan prøve at sætte din iPhone i DFU (Device Firmware Update) tilstand, hvis tvungen genstart og blød genstart ikke virker.
Sådan gør du for nyere modeller som iPhone 8 og opefter: tilslut din iPhone til en computer, åbn Finder på macOS Catalina eller senere, eller iTunes hvis du bruger en tidligere version. Tryk på Lyd op, slip hurtigt, tryk på Lyd ned, slip hurtigt, og hold derefter Side-knappen nede, indtil skærmen bliver sort. Efter skærmen bliver sort, hold Lyd ned-knappen sammen med Side-knappen i ca. 5 sekunder, slip derefter Side-knappen, men hold Lyd ned-knappen i yderligere 10 sekunder. Hvis du gør det korrekt, bør Finder opdage DFU-tilstand.
DFU-tilstand er en dybere nulstilling, som ofte kan rette mere alvorlige fejl, men det er også mere drastisk og sletter dine data, hvis det ikke håndteres omhyggeligt. Fordele ved denne metode inkluderer en mere grundig nulstilling, mens ulemperne er potentiel datatab og behovet for en computer for at fuldføre.
En lille ting, jeg har bemærket med frosne iPhones, er at de nogle gange bliver overophedet. Sørg for, at din iPhone ikke er varm, når den fryser, da det kan være et tegn på hardwarestress. Tjek og fjern eventuelle tykke etuier, eller opbevar den i et køligere miljø, hvis du kan.
Med hensyn til iOS-opdateringer bringer regelmæssige opdateringer fra Apple ikke kun nye funktioner, men også vigtige fejlrettelser, som kan forhindre disse problemer i at opstå. Jeg ved at @ombrasilente og @cacadordeestrelas nævnte opdatering, men seriøst, at indstille din enhed til auto-opdatering kan redde dig fra disse uventede frysninger.
Og til sidst vil jeg anbefale at holde din lagerplads i orden. Nogle gange bliver enheder langsomme eller fryser, når de er fyldt til randen med fotos, apps og diverse filer. Offload nogle af dine tunge filer til iCloud eller Google Fotos. Konkurrenterne som @ombrasilente og @cacadordeestrelas leverede gode kerneregenstartsmetoder, så at kombinere dem med smart vedligeholdelse kan virkelig holde din iPhone i topform.