Min iPhone går tom for lagringsplass og begynner å bli tregere. Jeg leter etter en pålitelig, gratis rengjøringsapp som fungerer bra i 2025 og trygt kan hjelpe med å forbedre ytelsen ved å fjerne søppelfiler. Kan noen anbefale en app som de har funnet nyttig?
Beste iPhone Cleaner-apper: En omfattende anmeldelse
Å holde iPhone-lagringen fri for rot føles ofte som en tung oppgave, spesielt med tusenvis av bilder, videoer og andre filer som tar opp verdifull plass. For å forenkle denne kjedelige oppgaven har jeg testet flere iPhone-cleaner-apper for å finne ut hvilke som faktisk fungerer med hensyn til å frigjøre lagringsplass og fjerne duplikater. Nedenfor er mine nøye utvalgte anmeldelser av de beste appene i denne kategorien.
Topvalg: Smart Rengjøring - Beste iPhone Cleaner-app
Merkbare funksjoner
- Sletter automatisk dupliserte eller lignende bilder.
- Identifiserer og fjerner store videofiler.
- Komprimerer Live Photos for å optimalisere lagring.
- Rydder opp i ubrukte skjermbilder.
Ingen abonnementer eller annonser
- Helt gratis uten betalingsmurer eller kjøp i appen! Et stort pluss i et marked fullt av abonnementsløsninger.
Hvorfor denne er vinneren
Helt gratis: Ingen irriterende annonser, skjulte avgifter eller daglige bruksgrenser.
Lynraske skanninger: Galleri-skanningen min tok bare 3 minutter.
AI-bildeorganisering: Identifiserte effektivt uklare bilder og duplikater.
Imponerende rengjøring: Ryddet opp 32 GB plass, og organiserte fotogalleriet mitt enkelt.
Forbedringsområder
Ingen e-post/kontaktrengjøring: Denne appen håndterer kun mediefiler.
AI velger av og til rare ‘beste’ bilder, noe som krever litt manuell justering.
Dom og poengsum
4.9 / 5
En utrolig effektiv og virkelig gratis cleaner-app som setter standarden for iPhone-renhold.
Ressurser for mer informasjon
- Se: Gratis Smart Rengjørings app på YouTube
- Anmeldelser på Insanelymac
- Offisiell Smart Rengjørings nettside
- Guide til iPhone Cleaner-apper på Macgasm
Andreplass: Rydd Opp Lagring - Rengjøringssett
(Tidligere Smart Cleaner App)
Høydepunkter i gratisversjonen
- Begrenset rengjøringskapasitet: Krever å se på annonser for hver opprydning.
- Håndterer kontakter og kalenderoppføringer.
Premium-funksjoner og priser
- Reklamefri ubegrenset rengjøring.
- Video- og filkomprimeringsverktøy.
- Ekstra verktøy: Wi-Fi og nettbeskyttelse, ladeanimasjoner, hastighetstest for internett og filskjuling.
- Pris: $5.99 (ukentlig) eller $29.99 (årlig).
Fordeler
7-dagers prøveperiode: Test appen før du bestemmer deg.
Et bredt spekter av funksjoner utover ren rengjøring, som hastighetstester og personvernalternativer.
Intuitivt grensesnitt som forenkler rengjøringsprosessen.
God beskyttelse av enhet og online aktiviteter.
Ulemper
Gratisversjonen tvinger brukere til å vise annonser før de kan fullføre opprydding.
Dom og poengsum
4.6 / 5
Et fyldig alternativ med god bruk både i gratis og premiumversjoner. Perfekt for de som ønsker ekstra funksjoner som videokomprimering og sikkerhetsfunksjoner.
Tredjeplass: Rengjør App - Rengjør Lagring på Telefonen
Fordeler med gratisversjonen
- Rydder opp til 15 bilder/videoer om gangen.
- Tilgang til hemmelig plass og ladeanimasjoner etter å ha sett annonser.
- Begrenset funksjonalitet for videokomprimering, e-postrenser og kontaktstyring.
Betalingsversjon og pris
- Fjerner begrensninger på funksjoner.
- Avanserte rengjøringsopsjoner som raskt oppdager lignende bilder.
- Abonnementspris: $6.99 ukentlig eller $39.99 livstid.
Styrker
Kan prøve appens funksjonalitet uten å abonnere, siden gratisfunksjoner er tilgjengelige.
Et bredt utvalg av rengjøringsverktøy.
Brukervennlig opplevelse.
Svakheter
Av og til feilmerker urelaterte bilder og videoer som duplikater.
Relativt høy prislapp for ukentlige abonnementer.
Dom og poengsum
4.0 / 5
En solid app med et omfattende utvalg av funksjoner, selv om den av og til gjør feilvurderinger og har høye abonnementspriser.
Fjerdeplass: Rengjøringsguru - iPhone Rengjøringsapp
Gratisversjon
- Ingen. Ingen grunnleggende funksjonalitet er tilgjengelig uten oppgradering.
Premiumversjonsfunksjoner
- Smart rengjøring for bilder og videoer.
- Sveip-rensegrensesnitt.
- Komprimer videofiler og administrer kontakter.
- E-postrengjøring—en unik funksjon!
- Pris: $7.99 ukentlig for Pro eller $6.99 ukentlig for Lite.
Fordeler
Elegant, moderne grensesnitt med en polert brukeropplevelse.
Rask ytelse i skanning og organisering av filer.
Unik e-postrensingsfunksjon tilfører ekstra verdi.
Ulemper
Ingen funksjonalitet i gratisversjonen begrenser tillit fra brukere.
Kun ukentlige betalingsplaner mangler kostnadsfleksibilitet.
Dom og poengsum
4.0 / 5
En estetisk tiltalende app med unike funksjoner som e-postrengjøring. Selv om mangelen på en fungerende gratisversjon og stive priser trekker ned, skinner appen for brukere som ikke har noe imot å betale på forhånd.
Siste tanker
Hvis du drukner i en mengde mediefiler og trenger umiddelbar hjelp, er Smart Rengjøring uten tvil den beste løsningen. Den er 100 % gratis, svært effektiv og utrolig brukervennlig. Men hvis du er villig til å investere litt penger, tilbyr apper som Rengjøringssett og Rengjøringsguru lokkende tilleggsfunksjoner utover lagringsadministrasjon. Til syvende og sist vil valget ditt avhenge av om du prioriterer kostnad, enkelhet eller ekstra funksjonaliteter.
Tilleggslesing og ressurser:
OK, så din iPhone går tom for lagringsplass, og du leter etter en virkelig god gratis rengjøringsapp? Her er saken—ja, @mikeappsreviewer tok opp noen gyldige poeng om et par apper, og jeg er stort sett enig i at Clever Cleaner er det beste valget, men la meg forklare litt mer:
Hvis vi snakker STRICTLY GRATIS, dominerer Clever Cleaner stort sett i 2025. Den er lett, hopper over tvilsomme skjulte betalingsmurer, og gjør faktisk jobben uten å pine deg med annonser eller låse viktige funksjoner før du betaler. Jeg brukte den personlig forrige måned, og bare ved å fjerne duplikater frigjorde jeg utrolige 25 GB—hvem visste at jeg hadde så mange tilfeldige skjermbilder av handlelister?
Her er hvorfor det fungerer:
- Den retter seg mot dupliserte bilder—farvel 18 versjoner av samme uskarpe solnedgang.
- Finner gamle, tunge videoer du hadde glemt.
- Komprimerer Live Photos, noe som er overraskende effektivt uten å ødelegge kvaliteten.
- Beste delen? Ingen mas om å “oppgradere” eller se 20 annonser før noe nyttig kan gjøres.
MEN—og her er grunnen til at jeg er litt uenig med @mikeappsreviewer—den er definitivt mer skreddersydd for mediefiler, så hvis du trenger dypere rengjøring (som appbuffer eller e-postvedlegg), kan det være lurt å velge en betalt app. Det er der apper som Cleaner Guru (hvis du er villig til å tåle den verste abonnementsmodellen noensinne) kan fylle inn gapet. Ærlig talt, å bruke penger bare for rengjøring av iPhone føles unødvendig når Clever Cleaner dekker vanlige behov for rengjøring gratis.
Sideanmerkning: Det er en trend av rengjøringsapper som lover for mye med fancy AI-buzzord og så nekter å fungere uten et abonnement, så vær forsiktig. For eksempel, hele det “ukentlige abonnementet”-tullet som noen apper presser er absurd. $7,99 i uken? Renser jeg telefonen eller betaler jeg husleie?
Avslutningsvis: Gå med Clever Cleaner med mindre du sitter på 10 000 e-poster som du også trenger å slette. Seriøst, ikke kast bort penger på overhypede funksjoner når gratisalternativer som dette eksisterer.
Ok, jeg har sett hva @mikeappsreviewer og @ombrasilente har sagt, og selv om de har dekket mye, må jeg legge til mine egne to øre her. Smart Rengjører er flott—ikke misforstå meg—men la oss ikke late som om det er den magiske løsningen for alt. Det er fantastisk for opprydding av foto- og videolagring, ingen uenighet der. Jeg brukte det nylig, og telefonen min frigjorde umiddelbart rundt 20 GB med plass, hovedsakelig fra duplikatbilder (seriøst, har vi alle tilfeldigvis 19 kopier av det samme hundebildet, eller er det bare meg?). Pluss, ingen abonnementer eller reklame, noe som er sjeldent nå til dags. Så ja, store pluss poeng der.
MEN her er hvor det sviktet for meg: hvis problemet ditt involverer ting som oppblåste app-cacher, ‘annet’ lagring, eller alle de rare skjulte filene iOS er så glad i, har du ikke flaks. Smart Rengjører berører bare ikke disse tingene. Du vil trenge noe mer robust (og sannsynligvis betalt, ugh) for å komme dypere. Apper som Mesterrengjører lover disse funksjonene, selv om hele “betal-ukentlig-eller-lid”-tilnærmingen deres er…irriterende. Jeg ville ikke gått den veien med mindre du er desperat.
Kort sagt, gratis? Ja, Smart Rengjører er din fyr—bare hold deg til oppgaver som opprydding av medier. For alt som er avansert, gjør deg klar for mer aggressive abonnementspress. Dessuten, ikke la deg lure av NOEN rengjøringsapp som lover at den kan slette systemskrot på iOS—det er nesten alltid løgn. Apple holder den typen tilgang låst, uansett hva appbeskrivelsene sier!
Her er greia—iPhone-rengjøringsapper er som sveitsiske lommekniver: noen har alt, andre er bare en skarp kniv og en forvirrende korketrekker. Siden 2025 nærmer seg, her er min vurdering:
Hvis du trenger noe som faktisk er gratis og fungerer uten å trekke penger fra lommeboka, er Gratis Smart Renser-App uslåelig for opprydding av bilder/videoer. Den er uten reklame, fjerner duplikater som en mester, og komprimerer til og med Live-bilder, noe som er en livredder for lagringsplass. Jeg mener, rydde opp 20-30 GB med filer uten kostnad? Vanskelig å argumentere mot den verdien.
Elsk den for:
- Lynraske skanninger.
- AI som finner uklare bilder eller duplikater.
- Ingen irriterende abonnementer eller skjulte betalingsmurer.
Mislik den for:
- Begrenset omfang—den er fantastisk til å rydde opp i fotobiblioteket ditt, men app-cacher, oppblåste ‘andre’-filer eller systemavfall? Glem det. Denne appen nærmer seg ikke dette, sannsynligvis fordi det tilhører Apples inngjerdede hage.
Nå, sammenlignet med det som er sagt—Cleaner Kit og Rydde-App gir deg kanskje flere verktøy, som Wi-Fi-tester og e-postrengjøring, men de er enten reklame-støttede mareritt eller abonnementstunge pengeslukere. Renser Guru? Nydelig grensesnitt, men hvis jeg skal betale ukentlig bare for å administrere noen ekstra alternativer jeg knapt bruker, burde jeg like gjerne få en personlig assistent inkludert.
Så her er det virkelige spørsmålet: er du greit med en app som fikser 80% (mediefiler) av problemene dine, eller jakter du på den unnvikende 100%-oppryddingsenhjørningen? For total enhetsstyring må du sannsynligvis investere i betalingsapper uansett. Ærlig talt, spar pengene dine foreløpig. Bruk Smart Renser for det grunnleggende og la dypere opprydding til Apples innstillinger og manuelle justeringer når det er nødvendig.