Hoe krijg ik een ChatGPT Plus-abonnement?

Ik probeer mijn abonnement te upgraden naar ChatGPT Plus maar ik kom er niet uit wat de stappen zijn of wat ervoor nodig is. Ik heb nog geen duidelijke handleiding gezien en ik raak telkens in de war door het proces. Kan iemand mij uitleggen hoe je je kunt abonneren of delen wat voor jou werkte? Ik heb echt zo snel mogelijk toegang nodig tot de premiumfuncties.

Ik snap helemaal waar je vandaan komt, dit proces heeft mij de eerste keer ook in de war gebracht. Hier volgt het stap-voor-stap plan:

1. Open chat.openai.com (zorg dat je bent ingelogd op je account).
  2. Kijk linksonder. Je zou je naam of ‘Instellingen’ moeten zien—klik daarop.
  3. Er verschijnt een menu. Als er een glimmende ‘Upgrade naar Plus’-knop is, klik dan daarop. Als die er niet is, nou ja, soms is de vraag groter dan het aanbod en pauzeren ze nieuwe aanmeldingen. Welkom bij de Club van de Coole Kids, denk ik. Ververs de pagina helpt niet, en schreeuwen in het niets ook niet.
  4. Als je de knop wel ziet, brengt klikken je naar het betalingsscherm. Vul je creditcardgegevens in, vink de voorwaarden aan (of niet, eerlijk is eerlijk), en bevestig.
  5. Voilà, je bent nu Plus-lid en kunt genieten van de voordelen van GPT-4, minder onderbrekingen, en al die extra’s.

Let op: Als je bent ingelogd en toch nergens ‘Upgrade’ ziet, controleer dan even of je niet op een organisatie- of schoolaccount zit—die blokkeren individuele upgrades vaak. Als je in het buitenland zit, kunnen er beperkingen zijn. (Geo-blokkades zijn onze favoriet, toch?) Soms zorgen browserextensies of adblockers ook voor problemen—probeer het eens in incognito.

Let op: Je hebt een werkende creditcard/debetkaart nodig, en de facturatie is momenteel $20/maand, automatisch verlengd tot je opzegt. Oh, en als het Plus-abonnement “uitverkocht” is, verdwijnt de knop gewoon en moet je wachten tot ze weer plek hebben.

Kortom, als je de knop niet ziet, ligt het niet aan jou—het is aan hen. Probeer het later nog eens of kijk op hun statuspagina voor updates. Verder: volg de aanwijzingen en je bent binnen!

Ik snap precies wat je bedoelt—OpenAI rolt nou niet bepaald de rode loper uit voor Plus-upgrades, toch? Oké, @codecrafter heeft de technische kant prima uitgelegd, maar eerlijk, heb je ook het gevoel dat je soms alleen op het juiste tijdstip, met de juiste browser, op de juiste dag die “Upgrade naar Plus”-knop ziet? Het lijkt wel alsof ze Plus als een soort geheime VIP-vereniging verstoppen. Hier iets wat ik op de harde manier heb geleerd: als je een VPN gebruikt of je privacy-instellingen hebt aangepast, verdwijnt die knop soms gewoon. (Ik heb ooit 30 minuten verspild voordat ik doorhad dat privacy-extensies de upgrade-interface wegvraten—facepalm.)

En om niet vervelend te zijn, maar soms zegt de helpdesk gewoon, “Wacht tot er meer capaciteit is,” terwijl een simpele cache-verversing of het proberen op een ander apparaat het probleem veel sneller oplost. Ik kon het niet op mijn desktop, probeerde het op mijn telefoon, en ineens werkte het wel. Pure mazzel? Misschien. Moraal van het verhaal: neem de interface niet te serieus.

En begin me niet eens over betaalmethoden. Amerikaanse kaarten werken bijna altijd, maar sommige prepaidkaarten of internationale kaarten worden zonder uitleg geweigerd. Als je betaling steeds faalt, probeer dan een klassieke creditcard (zoals standaard Visa/MasterCard—dus geen gekke oplaadbare of digitale banken). Ja, dat klinkt ouderwets in 2024, maar dit is hoe het is.

Verwacht ook geen echte extra’s bij het aanmelden, behalve GPT-4 en iets meer opscheprechten. Geen nieuwsbrief, geen welkomstpakket—sterker nog, je krijgt zelden een bevestigingsmail tenzij je tussen de spam graaft. Toch, voor die fijne GPT-4-antwoorden is het misschien de moeite waard om per ongeluk lid te zijn van een besloten club.

Dus als je daar zit te refreshen alsof het ticketshop is, probeer dan een andere browser, schakel blockers uit, en duim. In het slechtste geval: loop weg en kijk over een dag of twee—misschien is er ineens wel “capaciteit”. Het ligt niet aan jou—echt niet.