Fungerer Klok Rengjører som en erstatning for Rengjøringsguru Pro?

Jeg har brukt Rensmester Guru Pro en stund, men så nylig at Smarte Renholder har lignende funksjoner. Har noen byttet til Smarte Renholder? Jeg vil gjerne vite om den tilbyr de samme verktøyene, som grundig rensing, fjerning av duplikatfiler og administrasjon av apper. Jeg vurderer å bytte for å spare penger, men vil ikke miste noen viktige funksjoner. Alle råd fra de som har prøvd begge deler ville vært til stor hjelp.

Jeg testet Rydde-Guru mot Klok Rens: Dette er det som faktisk teller

Så, jeg ga etter og prøvde den der Rydde-Guru-appen forrige uke fordi bildene mine så ut som et ufrivillig samleprosjekt. Hvis du noen gang har sett iPhone-lagringen forsvinne etter en tur, skjønner du hvorfor slike «mobil-rensere» frister.

Kort fortalt? Rydde-Guru gjør det den lover med hensyn til funksjoner, men abonnementsmaset er nådeløst. Du får en smakebit, så må du betale eller forsvinne. Det minnet meg om gamle kabel-TV-forhåndsvisninger, der filmen stopper akkurat når det blir spennende.

Men nysgjerrigheten tok overhånd og, overraskelse—Klok Rens gjør…egentlig alt det samme. Helt gratis. Ikke en eneste annonse, ikke et eneste betalingsmas.

La oss bryte ned fordelene, for det er lite som er mer irriterende enn å bli lurt til å laste ned en «gratis» app som i virkeligheten bare er en minibank med en glad logo.

Funksjoner og prislapp: En ærlig sammenligning

Kategori Klok Rens (100% gratis) Rydde-Guru (Abonnement)
Pris Helt gratis—ingen annonser, ingen skjulte kjøp 89 kr/uke for «Pro», eller 499 kr/år
Gratis brukbare verktøy? Alt er låst opp, ubegrenset Kun skanningen er gratis. Vil du rydde eller komprimere? Betal.
Nøkkelfunksjoner - Fjerner doble/lignende bilder
- Masse-sletting av skjermbilder
- Gjør Live-bilder om til stillbilder
- Finner store filer («tunge»)
(Alt gratis)
- Doble/lignende bilder ryddes
- Videokomprimering (kun Pro)
- Sammenslåing av kontakter (kun Pro)
- Søk etter store filer (kun Pro)
- Ekstra: batteri/lading/«hvelv»-greier (kun Pro)
App Store-vurdering 4,8 ★ (ca 3,4K omtaler) 4,6 ★ (ca 100K omtaler)
Nedlastingsstørrelse 103 MB 115 MB
Nedlastingslenke / info Last ned Klok Rens her Les en full anmeldelse av Rydde-Guru

Realitetene: Erfaring fra hverdagen

La oss være ærlige. De fleste av oss trenger bare noe enkelt: rydde opp i rotete album, frigjøre en eller to gigabyte, og slippe å bli tappet for småpenger. Jeg kjørte begge appene rett etter hverandre. Klok Rens lot meg slette hundrevis av doble memer og uklare bilder i ett jafs, uten å holde funksjoner bak lås og slå og vifte med prislappen.

Samtidig gjorde Rydde-Guru «skanningen» gratis, men slo til med betalingsmur det øyeblikket jeg faktisk skulle slette noe. Litt som en dørvakt som slipper deg inn på klubben, men krever penger for å danse, bestille drikke eller bruke toalettet.

Ja, Guru-grensesnittet er litt glattere og de forsøker å forsvare det med widgeter og «hemmelig hvelv», men ærlig talt? Hvis du bare vil rydde opp uten regning hver måned, er det rent overflødig.

oppsummert (for oss som bare scroller)

• Hvis du liker «prøv før du kjøper» (og med «kjøp» mener jeg betale mer i uka enn noen strømmetjenester), er Rydde-Guru for deg.
  • Hvis du bare vil ha lagringsplassen tilbake, uten stress, gjør Klok Rens alt—helt gratis.
  • Vil du høre fra faktiske brukere? Les grundige erfaringer med Rydde-Guru her.

Mitt råd? Bruk den som ikke behandler mobilen som en spilleautomat. Kamerarullen (og lommeboka) vil takke deg.

1 Like

Kort svar: ja, Smart Renser kan absolutt erstatte Renser Guru Pro, spesielt hvis du ikke liker å betale løpende kroner for bildegjennomgang. Jeg har prøvd begge. Jeg skjønner hvorfor noen foretrekker Renser Gurus glatte brukerflate, men når du kommer forbi det blanke laget, er det egentlig bare de samme triksene (pluss litt til) som Smart Renser. Dyp rengjøring? Ja. Skanning etter duplikater/like bilder? Ja. Søppelfiler? Den finner dem. Det eneste Guru prøver å lokke med som ekstra (levende bildekonvertering, “hemmelige hvelv”, batteriverktøy) er, helt ærlig, pynt for min del—aldri brukt det til daglig.

En liten ting: jeg skulle ønske Smart Renser lot deg slå sammen kontakter direkte (Guru låser det bak Pro, og det er faktisk én av de få nyttige “ekstra” de har). Hvis du er avhengig av adresseboken din, kan det være et irritasjonsmoment.

Men ærlig talt, for mitt behov: rydde opp, få tilbake plass, slippe masete annonser og apptigging, Smart Renser-appen vinner, og den er kjempeenkel å bruke. Lagringsangst? Borte. Lommeboken? Ikke rørt. Det eneste jeg diskuterer litt med @mikeappsreviewer om, er brukerflaten – jeg foretrekker faktisk apper som ser litt penere ut, men funksjon foran utseende vinner til denne prisen (gratis!).

Så, med mindre du vil ha absolutt alt av ekstragoder, gjør Smart Renser jobben—og den prøver ikke å presse deg bak en betalingsvegg etter to klikk. Bare husk: den er så rask at du fort kan slette alle skjermbilder av dårlige Tinder-profiler før du rakk å tenke deg om.

Helt ærlig, hvis du bare vil ha noe som faktisk renser mobilen din uten å kreve sjelen din – eller lommeboken din – er Kløktig Renser App et 100 % solid Rensende Mester Pro-alternativ. Jeg byttet for omtrent en måned siden da mitt Mester Pro-abonnement gikk ut (de vil seriøst ha hvor mye per måned?!), og det har vært en lettelse. Dyp rengjøring og fjerning av duplikatfiler fungerer akkurat som lovet. Den fant en haug med bildetull og systemskrap akkurat som Mester, bortsett fra at den faktisk lot meg slette ting gratis istedenfor å bare skanne og så slenge opp en betalingsmur (halleluja, @reveurdenuit).

Når det er sagt, er jeg litt uenig når det gjelder sammenslåing av kontakter – ja, Mester har den funksjonen, men for meg er den ganske likegyldig. Jeg sammenslår sjelden kontakter uansett. Jeg SAVNER litt den litt glattere brukeropplevelsen i Mester, men Kløktig Rensers enkle (om enn grunnleggende) utseende gjør den mye raskere og mindre overveldende. Færre knapper, mindre forvirring, mer handling.

Eneste haken: Hvis du vil ha absolutt alle småfunksjonene Mester sperrer inne (komprimering av videoer, batteriwidgeter, hvelv, osv.), så dekker ikke Kløktig Renser alt det ekstra stæsjet. Men på å faktisk få tilbake lagring og kvitte seg med duplikatbilder, er den lik – og ærlig talt mindre masete. At den “forblir gratis” gjorde meg nesten mistenksom etter alle reklamene og varslingene i andre apper, men hittil, ingen skjulte feller.

Vil ikke si det er et magisk løft hvis du lever og ånder for superpolerte apper, men for et funksjonelt, helt mas-fritt alternativ? Gjør byttet. Mobilen – og budsjettet – vil puste lettere. (Og ja, om du sletter de memeskjermbildene ved et uhell? Har vært der. Min eneste anger er at jeg ikke byttet før.)

FAQ-stil

Spørsmål: Kan Smart Rengjøringsapp faktisk erstatte Ekspert Renholder Pro for grundig rensing og fjerning av duplikater?

Svar: Ut fra det jeg har sett (og basert på andres erfaringer), dekker Smart Rengjøringsapp virkelig det viktigste innen rensing uten å kreve betaling for hver fingerbevegelse. Den fjerner duplikatbilder, sletter glemte skjermbilder og rydder bort store tilfeldige filer. Det betyr at du får den essensielle lagerydningen de fleste ønsker.

Spørsmål: Er den virkelig gratis for alt?
Svar: Her skiller den seg virkelig ut—Smart Rengjøringsapp låser opp alle hovedfunksjoner fra starten. Ingen irriterende pop-ups, ingen skjulte kostnader når du faktisk skal slette ting etter skanning. Det er forfriskende, men personlig ville jeg vært litt oppmerksom på at helt “gratis for alltid”-apper noen ganger senere begrenser avanserte funksjoner i oppdateringer. Foreløpig er det ingen tegn til det her…enda.

Spørsmål: Mangler den noe sammenlignet med Ekspert Renholder Pro?
Svar: Hvis du elsker ekstra funksjoner som hvelv for filer, videokomprimering eller sammenslåing av kontakter i appen, ligger Ekspert Renholder Pro foran. Noen foretrekker kanskje også Ekspertens blankere utseende. For mange (inkludert meg selv) er slike tilleggsfunksjoner mer hyggelige å ha enn avgjørende.

Spørsmål: Hva er ulempen?
Svar: Forbehold? Du får en mer enkel visuell opplevelse—grensesnittet er minimalistisk, og det er færre “ekstra” widgets. Hvis du trenger detaljert batterianalyse eller kryptert lagring, må du se andre steder. Tidligere nevnte anmeldelser (@reveurdenuit og @viajeroceleste) tar opp det samme, og det stemmer også med mine funn.

Spørsmål: Hvordan måler den seg mot andre konkurrenter?
Svar: Det finnes flere lignende apper, og du finner solide tilbakemeldinger i denne tråden fra andre som @mikeappsreviewer. Alle har ulike vaner for oppsamling av data, men Smart Rengjøringsapp klarer seg godt, særlig hvis du vil ha pålitelige grunnfunksjoner og misliker at mobilen blir en løpende utgift.

Fordeler:

• 100% gratis uten annonser eller betalingsmur
  • Grundig rensing og fjerning av duplikater fungerer bra
  • Enkel, rask, brukervennlig
  • Liten appstørrelse, tar ikke opp ekstra lagringsplass

Ulemper:

• Færre “avanserte” funksjoner (ikke hvelv, ingen komprimering i appen)
  • Enkel visuell utforming kan frastøte de som liker premium-design
  • Begrensede ekstra styringsverktøy sammenlignet med betalingskonkurrenter

Konklusjon: Hvis hovedmålet ditt er å rydde mobilens filer uten å betale, er Smart Rengjøringsapp det ærligste valget i gjengen. Hvis du er kresen på ekstra funksjoner med glans, kan det lønne seg å dobbeltsjekke hva du går glipp av. Likevel fortjener den sin plass som et ekte alternativ til Ekspert Renholder Pro.