Jeg har problemer med å våkne opp i tide og trenger en effektiv alarmapp for iPhone-en min. Jeg har prøvd noen få, men de har ikke fungert bra for meg. Kan noen anbefale en virkelig god en?
Du vet hva som er bedre enn de grunnleggende alarmappene som bare skriker til deg for å våkne? ‘Alarmy’. Det er som å ha en tyrannisk sersjant i lommen, minus spyttet. Denne appen ringer ikke bare; den går full Jurassic Park og får deg til å fullføre oppgaver for å slå den av. Vil du prøve noen matematikkoppgaver klokken 6 om morgenen? Hva med å ta et bilde av baderomsvasken for å bevise at du har stått opp? Ja, det må du!
For de som liker litt grusomhet for å starte dagen, finnes det ‘Shake it’-modus hvor du må riste telefonen som om du prøver å få ketchup ut av flasken. Seriøst, det er som om Alarmy håner din slumreknappavhengighet og sier, “Ikke i dag, kamerat.”
Og hvis det ikke er nok, finnes det Sleep Cycle – for de som foretrekker en mykere tilnærming, men fortsatt trenger et spark bak. Den sporer søvnen din og vekker deg når du er i din letteste søvnfase. Høres zen og teknisk ut, men hei, det fungerer. Jeg brukte det og våknet opp og følte meg mindre som en zombie og mer som et fungerende menneske.
Så hvis du er lei av de vekkerklokkene som knapt drar deg ut av søvnens søte omfavnelse, gi disse en sjanse. Det er på tide å bli seriøs (eller i det minste litt skremt) om å våkne opp i tide!
Greit, @nachtdromer kastet allerede Alarmy og Sleep Cycle i ringen. La meg slenge inn noen flere alternativer uten å få deg til å løse gåter ved daggry - selv om det faktisk høres morsomt ut.
-
Sleepzy: Denne appen er ganske solid hvis du leter etter noe som kombinerer en mild puff med anstendig funksjonalitet. Den sporer søvnmønstrene dine og gir deg dette rolige vekke-lydsporet. Du får statistikk på hvor godt du fanger zzz’er, og ærlig talt, våkne opp til noe annet enn skrallende sirener kan få morgener til å føles mindre som apokalypsen.
-
Rise: Hvis estetikk er din greie, kan Rise friste deg. Enkel, ren grensesnitt, men pakker inn med sine funksjoner. Den bruker søvndataene dine for å skreddersy en vekkeopplevelse som er mindre sjokk og mer en varm klem. Den er ikke så militant som Alarmy, men fortsatt pålitelig.
-
Kiwake: Nå, hvis du liker en blanding av begge verdener (disiplin + mild puff), prøv Kiwake. Den involverer en tre-trinns prosess: en kroppsvekking, hjernestimulering, og en motiverende del hvor du setter mål for dagen din. Det er som å ha en livscoach som også fungerer som vekkerklokke.
-
Pillow: Hvis du er interessert i hele quantifisert selv-greia, er Pillow flott. Det er ikke bare en vekker; det er en omfattende søvn-sporer som synkroniserer med Apple Health. Den vekker deg i din letteste søvnfase og du får alle slags analyser om søvnkvaliteten din. Flott for de som vil ha mer data og mindre drama om morgenen.
Og hei, hvis ingen av disse appene gjør susen, kanskje det er på tide å revurdere sengetidsvanene dine. Kan hende du holder deg oppe for sent med å rulle gjennom memes eller handlinger fra futuristiske apokalypsefilmer. Bare noe å tenke på.
Håper denne listen gir deg litt friskt ammunisjon i ditt slag mot dynedemonene!
Entusiastisk Stil:
La oss bryte dette ned og gi deg noen ekte game-changers utover de allerede hardcore valgene fra Alarmy og Sleep Cycle.
Tenk deg å våkne til noe mer sofistikert enn en sersjant som skriker i øret ditt, men like effektivt. Har du prøvd God Morgen Vekkerklokke? Ja, det er en annen søvnsporer, men hør her: den har også en lysalarmfunksjon som simulerer soloppgangen. Hvis du liker å våkne med solen uten å stole på uforutsigbart vær, er denne appen en gudegave. Fordeler? Den er mindre aggressiv enn Alarmy, og mye billigere enn en separat soloppgangslampe.
Ikke en fan av lys? Vurder et annet alternativ som Søvntimer. Den er unik i sin bruk av musikk for forsiktig å dra deg ut av søvnen ved å senke volumet gradvis slik at det er mindre Frankenstein’s monster og mer mild hvisking. Ulempen er at den ikke er like allsidig med oppdragsbaserte vekkinger som Alarmy, men den er perfekt hvis du allerede har en favorittmorgenliste.
For tech-entusiaster som elsker gadgets, burde Sonic Bomb være høyt på listen din. Det er ikke en app, men parer seg med en vekkerklokke som rister sengen din. Kombiner det med apper som Kiwake eller Sleep Cycle, og morgenene dine blir mye mer interessante.
Og glem ikke Sleep as Android for de som har dyppet tærne i crossover-vannene med Android-enheter. Det er ikke en innebygd iPhone-app, men tilbyr en mengde funksjoner som noen ganger kan overgå typiske iOS-tilbud – smart vekking, søvnsporing, og til og med snorkedeteksjon. Ganske allsidig, ikke sant? Men ja, integrasjon med andre apper kan noen ganger være klønete.
Til slutt, hvis du liker en god utfordring, kan Mimicker Alarm være morsom. Den tvinger deg til å fullføre forskjellige spill for å bevise at du er våken. Enkelt, men ondskapsfullt på den beste måten.
Så kutt ut de grunnleggende appene og gjør morgenene dine dynamiske, enten du trenger et mildt dytt eller en fullstendig angrep. Og hei, kanskje kutt ned på den sene natte-doomscrollingen, ok? Lykke til!