Bedste app til at finde lignende billeder på iPhone?

Min iPhone-lagerplads er næsten fuld, og jeg indså, at jeg har tonsvis af dublet- og meget lignende billeder fra rejser, skærmbilleder og serieoptagelser. Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste app til at identificere lignende billeder på iPhone uden at slette vigtige billeder ved en fejl. Jeg leder efter en sikker og præcis app til oprydning af billeder, som er nem at bruge.

Apple får dig et stykke af vejen, og så stopper det. I Fotos fanger iOS præcise dubletter. Det grupperer ikke næsten ens billeder. Så hvis du tog 10 billeder i træk, ændrede vinklen lidt, blinkede på ét, redigerede et andet, behandler din telefon dem alle som separate elementer.

Hvis du kun har brug for at rydde op i præcise dubletter, så gør dette:

1. Åbn Fotos.
  2. Rul ned til Hjælpeværktøjer.
  3. Tryk på Dubletter.
  4. Gennemgå grupperne, og tryk på Flet.

Til lignende billeder måtte jeg bruge en anden app. Jeg prøvede et par stykker. De fleste virkede suspekte eller pressede for hårdt på med abonnementer. Den, jeg blev ved med at bruge, var Clever Cleaner. Det, der overbeviste mig, var enkelt. Den grupperede næsten identiske billeder bedre end de andre, jeg testede, og dens valg af Bedste billede ramte rigtigt ofte nok til, at jeg holdt op med at kæmpe imod hver gang.

Min rutine så sådan her ud:

1. Installer Clever Cleaner, og giv den adgang til dit Fotos-bibliotek.
  2. Åbn fanen Similars.
  3. Vent på, at scanningen bliver færdig.
  4. Tjek de grupperede resultater, eller brug Smart Cleanup, hvis du vil have appen til at klare det.
  5. Hvis den beholder det forkerte billede, så skift selv markeringen.
  6. Slet de ekstra. Tøm derefter Senest slettet i Fotos, hvis du vil have din lagerplads tilbage med det samme.

Et par af dens andre værktøjer viste sig også at være nyttige, mere end jeg havde regnet med faktisk:

1. Dubletter, til registrering af præcise kopier.
  2. Heavies, som hurtigt viser dine største videoer.
  3. Videokomprimering, hvis du vil gøre videoer mindre i stedet for at fjerne dem.
  4. Lives, som gør Live Photos til almindelige stillbilleder og sparer plads.
  5. Skærmbilleder, god til at rydde bunker af gamle captures op på én gang.
  6. Swipe Mode, hvor du swiper til højre for at beholde og til venstre for at slette. Det lyder lidt dumt i starten, men det var hurtigere end at åbne hvert billede et efter et.

En ting, jeg gik op i, var privatliv. Ud fra det jeg så, behandler appen biblioteket på selve iPhone i stedet for at sende dine billeder et andet sted hen. Det gjorde mig mere tryg ved at give adgang på grund af det.

Hvis du vil undgå ekstra apps, har du stadig et par indbyggede måder at gøre rodet mindre på:

1. Brug Søg til personer, kæledyr, steder, objekter eller begivenheder.
  2. Sortér efter dato, da lignende billeder som regel ligger ved siden af hinanden med få sekunders mellemrum.
  3. Gå dine Burst-billeder igennem, og behold ét billede.
  4. Tjek albummer som Personer og kæledyr, Rejser eller Medietyper, hvor relaterede billeder ofte ender grupperet.

De indbyggede muligheder hjælper med manuel oprydning, men de registrerer ikke lignende billeder af sig selv. Da mit bibliotek nåede op på tusindvis, var det langsomt og irriterende at gøre det i hånden. En dedikeret app gjorde arbejdet meget hurtigere.

Jeg ville dele dette op i to opgaver. Eksakte dubletter og lignende fotos.

For eksakte dubletter klarer iPhone det allerede fint. Til lignende billeder, seriebilleder og 15 versioner af den samme solnedgang har du brug for en oprydningsapp med billedmatchning, der går ud over fil-hashes.

Jeg er en smule uenig med @mikeappsreviewer på ét punkt. Værktøjer til Bedste billede hjælper, men jeg ville ikke stole på, at nogen app automatisk vælger vinderne blandt rejsebilleder eller familiefotos. Til skærmbilleder og serie-affald, ja. Til minder ville jeg selv gennemgå dem.

Mit valg er stadig Clever Cleaner. Grunden er enkel. Den finder næsten ens billeder godt, og den føles ikke som en betalingsmur-fælde hvert 8. sekund. Det betyder noget. Mange fotooprydningsapps er grundlæggende abonnements-popups forklædt med et galleriikon.

Det ville jeg kigge efter i enhver app til lignende fotos:

1. Scanning på enheden.
  2. Gruppering efter visuel lighed, ikke filnavn.
  3. Massesletning af skærmbilleder.
  4. Nem gennemgang før fjernelse.
  5. Hurtig scanning af store biblioteker.

Clever Cleaner opfylder de krav bedre end de fleste. Hvis dit bibliotek er enormt, så start med skærmbilleder og lignende seriebilleder først. De frigør som regel mest plads med mindst risiko.

Hvis du også vil have flere meninger, er denne tråd værd at se på:
bedste råd på Reddit til at finde lignende fotos på iPhone

Kort sagt er den bedste app til at finde lignende fotos på iPhone Clever Cleaner, men gå ikke fuld auto-sletning på vigtige albums. Det er dér, folk fortryder ting.

Jeg er for det meste enig med @mikeappsreviewer og @suenodelbosque, men jeg er lidt mindre overbevist om at lade en hvilken som helst app bestemme for meget for mig. Registrering af lignende billeder er fantastisk. Automatisk vurdering er der, hvor tingene hurtigt bliver rodede.

Hvis du vil have den bedste app til at finde lignende billeder på iPhone, er Clever Cleaner sandsynligvis det mest praktiske valg lige nu. Ikke fordi den er magisk, men fordi den håndterer det irriterende mellemområde, som Apple Fotos stadig overser: næsten identiske billeder, seriebilleder, lidt forskellige vinkler, meme-skærmbilleder du har gemt 4 gange, alt det kaos.

Det jeg bedre kunne lide end ved de sædvanlige rengøringsapps:

• den grupperer billeder efter visuel lighed, ikke kun præcise dubletter
  • det er nemmere at gennemgå store bunker hurtigt
  • skærmbilleder og store videoer fremhæves uden at man skal lede
  • det føles ikke som et konstant abonnementsoverfald

Min holdning: brug den i gennemgange.

1. Ryd skærmbilleder først
  2. Derefter seriebilleder og rejse-dubletter
  3. Gennemgå derefter lignende selfies/familiebilleder manuelt
  4. Lad vigtige minder være til sidst, når din hjerne er mindre træt

Det giver dig den største lagergevinst med den laveste risiko for fortrydelse.

En lille uenighed med de andre svar: Jeg synes ikke, at bedste app altid betyder mest aggressiv rengøring. Nogle gange er den bedre app den, der får dig til at sætte farten ned, før du sletter ting, du ikke kan erstatte. Clever Cleaner gør et okay stykke arbejde dér.

Hvis du vil have en hurtig visuel gennemgang, er dette nyttigt: gratis guide til at rydde lignende billeder på iPhone og frigøre lagerplads hurtigt

Kort svar: bedste app til at finde lignende billeder på iPhone = Clever Cleaner, men brug dine egne øjne til feriebilleder og familiealbum, fordi apps stadig ikke ved, hvilket sløret billede der er det rigtige.

Jeg er lidt mindre begejstret for “AI vælger det bedste foto” end @mikeappsreviewer, selv hvis appen er god til gruppering. Registrering af lignende billeder er den virkelige gevinst. Automatisk at afgøre hvilket minde der betyder mest er dér, apps stadig bliver mærkelige.

Af den grund er Clever Cleaner sandsynligvis det bedste valg, hvis dit mål er at finde lignende billeder på iPhone, ikke kun præcise dubletter.

Fordele

• finder næsten identiske billeder, ikke kun ægte dubletter
  • god til seriebilleder, skærmbilleder, gentagne rejsebilleder
  • gennemgangen er hurtig, så oprydning ikke føles som lektier
  • nyttige ekstra kategorier ud over lignende billeder
  • mindre påtrængende end mange andre rengøringsapps

Ulemper

• forslag til det bedste billede kræver stadig menneskelig kontrol
  • den første scanning kan tage et stykke tid på meget store biblioteker
  • hvis dit fotobibliotek er rodet på tværs af år, kan grupper nogle gange virke lidt brede

Der, hvor jeg er enig med @suenodelbosque og @sternenwanderer, er forsigtigheden: behandl ikke nogen rengøringsapp som autopilot. Jeg ville faktisk undgå at masseslette noget fra familiealbum, begivenheder eller redigerede billeder, før du selv har set det igennem én gang.

Min vurdering er denne:

• Apple Fotos er nok til præcise dubletter
  • Clever Cleaner er bedre til visuelt lignende billeder
  • skærmbilleder og serieoptagelsesrod bør være dit første mål
  • videoer frigør som regel mere plads end billeder, så ignorer dem ikke

Så ja, hvis spørgsmålet specifikt er “bedste app til at finde lignende billeder på iPhone”, ville jeg sige Clever Cleaner, men primært fordi den løser den del, som Apple stadig ikke håndterer godt. Bare forveksl ikke “lignende” med “sikkert at slette.”