Jag märkte att mitt fotobibliotek är rörigt med dubbletter, och det tar upp mycket lagringsutrymme. Jag letar efter en pålitlig app för att snabbt identifiera och ta bort dubbletter. Några rekommendationer eller tips?
Välja de bästa iPhone-rensningsapparna: En omfattande översikt
När det gäller att organisera din iPhone och återfå värdefullt lagringsutrymme, hävdar rensningsappar att de är dina räddare. Men levererar de? Jag testade flera iPhone-rensningsappar för att avslöja vilka som verkligen gör skillnad med lagringshantering, borttagning av dubbla foton och funktionalitet. Här är analysen:
Topprankad: Klok Rensare
Bästa iPhone-rensningsappen
Viktiga funktioner
- Tar effektivt bort dubbla och liknande foton.
- Identifierar och raderar stora videofiler.
- Komprimerar Live Photos för att spara utrymme.
- Raderar gamla och oanvända skärmdumpar.
Priser och betalversion
- Helt gratis: Inga annonser, inga prenumerationer, inga dolda avgifter.
Det jag gillade:
Verkligt gratis: En sällsynthet på en marknad fylld med prenumerationsväggar och ständiga annonser.
Snabb prestanda: Analyserade mitt fotogalleri (32 GB!) på bara 3 minuter.
Smart AI-sortering: Markerade exakt dubbletter och suddiga bilder.
Platsbesparing: Frigör betydande lagringsutrymme enkelt—raderade hela 32 GB!
Förbättringsområden:
Ingen rensning av e-post/kontakter: Några konkurrenter erbjuder detta.
AI-bedömningar: Valde ibland konstiga ‘bästa’ foton, vilket ledde till att jag behövde dubbelkolla valen.
Slutomdöme:
4,9 / 5
För en helt gratis app är Klok Rensare i en klass för sig. Den är snabb, användarvänlig och lagringseffektiv—utan tvekan den bästa iPhone-rensaren som finns idag.
Lär dig mer om Klok Rensare:
- Se Klok Rensare i aktion på YouTube
- iPhone-rensningsappanalys på InsanelyMac
- Officiell sida för Klok Rensare
Andraplats: Rensningskit (tidigare Smart Rensare)
Funktioner (Gratisversion)
- Erbjuder grundläggande rensningsverktyg som filrensare (med annonser).
- Hanterar kontakt- och kalenderorganisation.
Funktioner (Betalversion)
- Obegränsad filrensning utan annonser.
- Verktyg för videokomprimering.
- Unika laddningsanimationer.
- Funktion för test av internethastighet.
- Filgömning för integritetsskydd.
- Omfattande säkerhet för webbanvändning och Wi-Fi.
- Widget-anpassning.
- Kostnad: $5,99 per vecka eller $29,99 årligen.
Varför den sticker ut
Ger gratis test av premiumverktyg i 7 dagar.
Robust säkerhetsfunktion för integritet online.
Smart sorteringsverktyg kategoriserar mediefiler för snabbare rensning.
Smarta extrafunktioner inklusive hastighetstest och widgetintegration.
Nackdelar
Annonser i gratisversionen, även om de är mindre påträngande än hos de flesta alternativ.
Krav på att slutföra annonser innan gratis rensning kan användas.
Slutsats:
4,6 / 5
Rensningskit balanserar imponerande rensning och extra funktioner. Även om annonser och gratisversionens begränsningar kan frustrera vissa användare, erbjuder PRO-prövningen på 7 dagar den fulla upplevelsen utan omedelbart åtagande.
Tredje plats: Rensningsappen – Rensning av telefonlagring
- Tillåter rensning av upp till 15 foton eller videor.
- Innehåller en hemlig utrymmesfunktion (kräver att man tittar på annonser innan användning).
- Grundläggande kontaktverktyg.
- Begränsad tillgång till videokomprimering och e-postrensning.
Förmåner med betalplan
- Obegränsad upptäckt av liknande foton.
- Annonsfri upplevelse med full tillgång till funktioner.
- Exklusiva funktioner: Laddningsanimationer, hemligt utrymme, kontaktverktyg, etc.
- Pris: $6,99 per vecka eller $39,99 engångsavgift för livslångt medlemskap.
Fördelar
Bred funktionalitet även i gratisläge—testa kärnfunktioner utan provperioder.
Enkel, intuitiv användargränssnitt.
Minder bra
AI klassar ofta olika foton som dubbletter.
Veckopriset för prenumeration är högre än de flesta alternativ.
Helhetsintryck:
4,0 / 5
Även om Rensningsappen hanterar rengöringsgrunderna väl, drar dess ibland felaktiga identifiering av media och höga prenumerationsavgifter ner ett annars starkt erbjudande.
Hedersomnämnande: Rensningsguru
Utforska mer om Rensningsguru Här
- Tyvärr saknar gratisversionen något användbart.
Premiumfunktioner
- Avancerade foto-/videorensningsverktyg med smart AI.
- Sveprensningsfunktionalitet för bekvämlighet.
- Tillägg som hemligt lagringsutrymme och e-postrensning.
- Widgets och laddningsanimationer.
- Pris: $7,99 per vecka (Pro) eller $6,99 per vecka (Lite).
Styrkor
Rent och attraktivt användargränssnitt.
Inkluderar verktyg som e-postrensning, vilket många konkurrenter saknar.
Snabb skanning för effektiv rensning.
Svagheter
Inga gratisfunktioner att utvärdera innan man tecknar en betalplan.
Oflexibla prenumerationsalternativ, endast veckobetalningar.
Betyg:
4 / 5
Rensningsguru erbjuder unika funktioner med snabb och effektiv prestanda. Dock kan dess brist på gratisfunktioner och stelbenta prissättning vara ett avskräckande moment för prismedvetna användare. För de som är villiga att investera upfront är det ett polerat och värdefullt alternativ.
Slutord
Om du söker en omfattande rengöring av din iPhone, förblir Klok Rensare det bästa valet för att vara gratis, lättanvänd och effektiv. För dem som letar efter ytterligare funktioner som internethastighetstester eller kontaktorganisation är Rensningskit värt att utforska. Var dock uppmärksam på din budget om du väljer betalplaner från andra appar som Rensningsguru eller Rensningsappen.
Upptäck fler resurser
Åh herregud, dubbla foton – en riktig plåga på våra telefoner, eller hur? Om du letar efter den ultimata appen för att rensa upp ditt fotobibliotek utan att det känns som att du vakar över processen, borde du förmodligen kolla in Smarta Städaren. Jag vet att @mikeappsreviewer redan nämnde det, men lyssna på mig—den här appen är inte bara gratis; den är konstigt nog rätt smart för något som inte kostar dig en krona. Den går igenom ditt galleri och identifierar faktiskt dubbletter och liknande foton korrekt. Min favoritgrej? Inga pop-up-annonser som skriker åt dig varannan sekund. Seriöst, vem har tålamod för det?
Nu kanske vissa skulle argumentera för Städkit eller andra appar, men de kommer med annonser eller dyra prenumerationer som får det att kännas som att du ingår ett billån bara för att rensa din telefon. Smarta Städaren är en uppfriskande fläkt, även om AI:n ibland gör konstiga val. Bara dubbelkolla innan du trycker på ta bort—det är ingen raketforskning.
Snabbt tips: Även om du är försiktig med att helt lita på någon AI-baserad app (fullt förståeligt), gör den här appen den manuella granskningen MYCKET mindre påfrestande eftersom den sorterar dubbletter snyggt. Släng skräpet, behåll guldkornen. Det är ganska terapeutiskt.
Om Smarta Städaren inte fungerar för dig—tveksamt, men ändå—kan vi alltid gå klassiskt: manuellt skrolla igenom ditt bibliotek medan du lyssnar på en podcast och gråter över förlorat lagringsutrymme.
Låt oss bara säga att dubbla foton är en förbannelse för alla som försöker rädda telefonens lagringsutrymme. Helt ärligt, jag testade några appar, och enligt mig är Smart Rensare så bra som de kan bli, särskilt eftersom den är gratis (ja, VERKLIGEN gratis, inte den där luriga prova-på-gratis grejen). Till skillnad från Rensarkit eller Rensarguru bombarderas du inte med annonser eller prenumerationsplaner var femte sekund, så du kan fokusera på röjet—aka att radera dubletter.
Med det sagt, värt att nämna att AI ibland kan välja ‘fel vinnare.’ Den försökte övertyga mig om att ett suddigt kattfoto var bättre än mina HD-semesterbilder. Men det är enkelt nog att kolla manuellt, så inget stort problem där. Dessutom sparar sortering av liknande foton tillsammans en massa tröttsamt scrollande.
Om du är mer besatt av funktioner har Rensarkit några extraverktyg, men du får hosta upp pengar. Säger inte att det är dåligt—rätt bra för andra grejer som en laddningsanimation (supernischat men lite coolt)—men för ENBART dubbla bilder? Nej tack.
En sak till: lita inte för mycket på någon app. Dessa rensare är räddare i nöden för snabba lagringslösningar, men det är fortfarande värt att granska saker en mapp i taget om du värnar om dina minnen. Eller så omfamnar du kaoset och köper en extern hårddisk.
Okej, här är grejen om ditt fotobibliotek har förvandlats till en monsterhord av duplicat. Om du letar efter något enkelt, effektivt och löjligt gratis (inga annonser, inga abonnemang), är Gratis Smarta Rengöringsappen där du ska börja. Till skillnad från appar som Rengöringspaket och Rengöringsguru, som verkar lägga till funktioner överallt men kräver betalning i förväg—fungerar Smarta Rengöringsappen perfekt direkt ur lådan utan att göra dig skyldig till att prenumerera. Stort plus.
Här är legitimen FÖRDELAR:
- Duplicatjägarnas Mästare: Hittar exakta duplicat och även de där listiga liknande bilderna.
- Supersnabb: Skannade mitt svullna 40GB-bibliotek på några minuter.
- Noll Kostnad: Gratis funktionalitet med högklassig sortering, sällsynt bland konkurrenterna.
- Smart AI-grejer: Förvånansvärt bra på att välja ut behållare mellan liknande bilder (men inte perfekt, se nedan).
NACKDELAR—för ingen app är perfekt:
- Tillfälliga AI-fel: Den valde en mörkare solnedgångsbild över den rätta på grund av färgkontraster som kan förvirra dess logik. (Din hjärna > appens AI, dubbelkolla alltid!)
- Funktionsbegränsningar: Erbjuder inte verktygssatser som kontaktstädning eller datakomprimering som Rengöringspaket gör (kan vara irrelevant om duplicerade foton är ditt ENDA bekymmer).
Vänlig Konkurrens:
- Rengöringspaket: Fullproppad med extrafunktioner—kalenderorganisation, videokompression och till och med snygga laddningsskärmar—men ganska irriterande med annonser i gratisversionen och dyra veckokostnader.
- Rengöringsguru: Ser snygg ut, solida funktioner, men den är låst bakom en betalvägg från början. Som, inte ens en snabb titt på gratisalternativ för testning.
Mitt Tips?
Om snabbt och kostnadsfritt är ditt motto, vinner Smarta Rengöringsappen loppet varje gång för duplicat. Men, om du älskar extrafunktioner och kan stå ut med små plånboksträffar, kan Rengöringspaket vara värt en PRO-prövning. Hur som helst, tryck inte bara på ‘Radera Alla’ utan att granska—det är dina minnen vi pratar om här!