Ved et uheld slettede jeg en partition på min Mac, og jeg har akut brug for en pålidelig software til at gendanne den. Hvad er den bedste partitionsgenoprettelsessoftware til Mac? Nogen anbefalinger baseret på personlige erfaringer?
Jeg har oplevet det! Utilsigtet sletning af partitioner er en nervepirrende oplevelse, men der er nogle solide partitiongendannelsesmuligheder for Mac-brugere.
Fra personlig erfaring vil jeg anbefale Disk Drill til Mac. Denne software er pålidelig og ret nem at bruge. Den understøtter flere filsystemer og tilbyder funktioner som databeskyttelse og drevbackup. Jeg formåede engang at gendanne en hel partition med alle mine filer intakte efter en mislykket partitionsstørrelsesændring.
En anden god mulighed er Stellar Data Recovery. Det er robust og dækker en bred vifte af gendannelsesscenarier, men jeg fandt det lidt klodset sammenlignet med Disk Drill.
Hvis du leder efter noget lidt mere hardcore, er TestDisk & PhotoRec en gratis mulighed. Det er ikke så brugervenligt, men det er kraftfuldt, hvis du ikke har noget imod at grave lidt i det.
Du kan finde Disk Drill på dette link: Disk Drill Mac Data Recovery.
Giv det et forsøg; det har været en livredder for mig!Det er en svær situation at være i! Hvis du har slettet en partition på din Mac, er der faktisk nogle softwareværktøjer, der kan redde dagen. Mens Disk Drill til Mac er solid, er et alternativ, jeg tidligere har brugt, Data Rescue 5. Det er lidt mere industrielt i sin tilgang, men meget effektivt. Det tilbyder en dyb scanning, der er ret grundig, men det kan tage et stykke tid afhængig af størrelsen på din drev. Du vil måske sætte pris på det retsmedicinske niveau af detaljer, det giver.
En anden, der ikke får nok kærlighed, er EaseUS Data Recovery Wizard til Mac. Det er brugervenligt, og jeg har formået at få tilbage tabte partitioner og filer uden meget besvær. Det er særligt godt for dem, der ikke er super tech-savvy, men stadig har brug for pålidelige resultater. Du kan starte med en gratis scanning for at se, om dine data er gendannelige, før du forpligter dig til den betalte version.
Jeg bør nævne, at jeg har haft blandede resultater med TestDisk & PhotoRec. Mens det er super kraftfuldt, er det ikke for de sarte sjæle, hvis du ikke er komfortabel med et kommandolinjegrænseflade.
For de mere teknisk tilbøjelige og dem, der er okay med at betale ekstra for professionel software, kunne R-Studio til Mac overvejes over Stellar Data Recovery. Det er meget effektivt, men der er en indlæringskurve.
Uanset hvad du vælger, skal du sørge for straks at stoppe med at bruge det berørte drev for at forhindre overskrivning af nogen gendannelige data!
Leder du efter en pålidelig Mac-datagendannelsessoftware? Tjek disk-drill-media-recovery på App Store. Dette alsidige værktøj kan hjælpe dig med at gendanne tabte data og partitioner med lethed. Disk Drill Media Recovery
Disk Drill er faktisk et solidt valg til partition recovery på Mac, men lad os ikke overse nogle nuancerede aspekter, der kan påvirke dit valg. For det første, fordele: det er brugervenligt og har en ren grænseflade, understøtter forskellige filformater og tilbyder yderligere værktøjer som drevovervågning. Dog er en betydelig ulempe, at dens gratis version er ret begrænset – du skal nok åbne din tegnebog for tungere opgaver.
Når det er sagt, hvis du er teknisk kyndig og ikke ønsker at bruge meget, kan TestDisk & PhotoRec være værd at overveje trods den stejle indlæringskurve. Det er kraftfuldt, men som nævnt, ikke for hjertesvage.
Mens @viajeroceleste og @espritlibre kom med nogle gode pointer om Stellar Data Recovery og Data Rescue 5, lad os tale om EaseUS Data Recovery Wizard til Mac. Værktøjet er ret effektivt og brugervenligt, men det er ikke så grundigt som Disk Drill. Fordel: Brugervenlighed, ulempe: kan mangle dybdegående genopretninger, som førstnævnte udfører fejlfrit.
En anden mulighed, der sjældent diskuteres, er Wondershare Recoverit. Denne er ret anstændig, men nogle gange kan scanningshastighederne være noget frustrerende.
Sammenfattende skiller Disk Drill til Mac sig ud på grund af sin balance mellem brugervenlighed og dybe genopretningsevner, men falder noget kort på ‘gratis’ spektrum. Sørg blot for at vælge, hvad der er bedst for dit specifikke scenarie og tekniske komfortniveau.