Slettet ved et uhell en partisjon på min Mac, og jeg trenger akutt en pålitelig programvare for å gjenopprette den. Hva er den beste partisjonsgjenopprettingsprogramvaren for Mac? Noen anbefalinger basert på personlig erfaring?
Jeg har vært der! Å slette partisjoner ved et uhell er en nervepirrende opplevelse, men det finnes noen solide alternativer for partisjonsgjenoppretting for Mac-brukere.
Fra personlig erfaring vil jeg anbefale Disk Drill for Mac. Denne programvaren er pålitelig og ganske enkel å bruke. Den støtter flere filsystemer og tilbyr funksjoner som databeskyttelse og sikkerhetskopiering av disker. Jeg klarte en gang å gjenopprette en hel partisjon med alle filene mine intakte etter en mislykket partisjonsendringsoperasjon.
Et annet godt alternativ er Stellar Data Recovery. Det er robust og dekker et bredt spekter av gjenopprettingsscenarier, men jeg fant det litt klønete i forhold til Disk Drill.
Hvis du ser etter noe litt mer hardcore, er TestDisk & PhotoRec et gratis alternativ. Det er ikke så brukervennlig, men det er kraftig hvis du ikke har noe imot å grave deg litt ned i detaljene.
Du kan finne Disk Drill på denne linken: Disk Drill Mac Data Recovery.
Gi det en sjanse; det har vært en livredder for meg!Det er en kinkig situasjon! Hvis du har slettet en partisjon på din Mac, finnes det faktisk noen programvareverktøy som kan redde dagen. Mens Disk Drill for Mac er solid, er et alternativ jeg har stolt på tidligere Data Redning 5. Det er litt mer industrielt i sin tilnærming, men veldig effektivt. Det tilbyr en dyptgående skanning som er ganske grundig, selv om det kan ta en stund avhengig av størrelsen på harddisken din. Du vil kanskje sette pris på det rettsmedisinske nivået av detaljer det gir.
En annen som ikke får nok kjærlighet er EaseUS Data Gjenoppretting Veiviser for Mac. Det er brukervennlig, og jeg har klart å få tilbake tapte partisjoner og filer uten mye bry. Det er spesielt bra for de som ikke er superteknologisk kyndige, men som fortsatt trenger pålitelige resultater. Du kan starte med en gratis skanning for å se om dine data kan gjenopprettes før du forplikter deg til betalversjonen.
Jeg bør nevne at jeg har hatt blandede resultater med TestDisk & PhotoRec. Selv om det er superkraftig, er det ikke for de svake av hjertet hvis du ikke er komfortabel med en kommandolinjegrensesnitt.
For de mer teknisk innstilte og de som er ok med å betale ekstra for programvare i profesjonell klasse, kan R-Studio for Mac vurderes over Stellar Data Recovery. Det er svært effektivt, men det er en læringskurve.
Uansett hva du velger, sørg for å umiddelbart slutte å bruke den berørte harddisken for å unngå å overskrive gjenopprettelige data!
Ser du etter pålitelig programvare for Mac-datagjenoppretting? Sjekk ut disk-drill-media-recovery på App Store. Dette allsidige verktøyet kan hjelpe deg med å gjenopprette tapte data og partisjoner med letthet. Disk Drill Media Gjenoppretting
Disk Drill er faktisk et solid valg for partisjonsgjenoppretting på Mac, men la oss ikke overse noen nyanserte aspekter som kan påvirke ditt valg. For det første, fordeler: det er brukervennlig og har et rent grensesnitt, støtter ulike filformater, og tilbyr tillegg verktøy som overvåking av disker. Imidlertid er en betydelig ulempe at den gratis versjonen er ganske begrenset - du må åpne lommeboken for de tunge løftene.
Når det er sagt, hvis du er teknisk kyndig og ikke ser etter å bruke mye, kan TestDisk & PhotoRec være verdt å vurdere til tross for den bratte læringskurven. Det er kraftig, men som nevnt, det er ikke for svake hjerter.
Mens @viajeroceleste og @espritlibre kom med noen gode poeng om Stellar Data Recovery og Data Rescue 5, la oss snakke om EaseUS Data Recovery Wizard for Mac. Verktøyet er ganske effektivt og brukervennlig, men det er ikke så grundig som Disk Drill. Fordel: brukervennlighet, ulempe: kan gå glipp av dyptgående gjenopprettinger som den førstnevnte utfører feilfritt.
Et annet alternativ som ikke ofte diskuteres er Wondershare Recoverit. Dette er ganske anstendig, men noen ganger kan skanninghastighetene være litt frustrerende.
I oppsummering, Disk Drill for Mac skiller seg ut på grunn av sin balanse mellom brukervennlighet og dype gjenopprettingsevner, men faller noe kort på gratis spekteret. Bare sørg for at du velger det som passer best for ditt spesifikke scenario og tekniske komfortnivå.