Per ongeluk een partitie op mijn Mac verwijderd en ik heb dringend een betrouwbaar programma nodig om dit te herstellen. Wat is de beste partitieherstelsoftware voor Mac? Heeft iemand persoonlijke aanbevelingen?
Ik ben daar geweest! Per ongeluk partities verwijderen is een zenuwslopende ervaring, maar er zijn enkele solide partitieherstelopties voor Mac-gebruikers.
Uit persoonlijke ervaring zou ik Disk Drill voor Mac aanraden. Deze software is betrouwbaar en vrij eenvoudig te gebruiken. Het ondersteunt meerdere bestandssystemen en biedt functies zoals gegevensbescherming en schijfback-up. Ik heb ooit een hele partitie kunnen herstellen met al mijn bestanden intact na een mislukte partitieverkleiningsoperatie.
Een andere goede optie is Stellar Data Recovery. Het is robuust en dekt een breed scala aan herstelscenario’s, maar ik vond het een beetje omslachtig vergeleken met Disk Drill.
Als je op zoek bent naar iets wat wat grondiger is, is TestDisk & PhotoRec een gratis optie. Het is niet zo gebruiksvriendelijk, maar het is krachtig als je het niet erg vindt om iets dieper te graven.
Je kunt Disk Drill vinden op deze link: Disk Drill Mac Gegevensherstel.
Probeer het eens; het is een redder in nood voor mij geweest!Dat is een krappe situatie om in te zitten! Als je een partitie op je Mac hebt verwijderd, zijn er inderdaad een paar softwaretools die de dag kunnen redden. Terwijl Disk Drill voor Mac solide is, is een alternatief waar ik eerder op heb vertrouwd Gegevensredding 5. Het is een beetje industrieel in zijn aanpak, maar zeer effectief. Het biedt een diepe scanfunctie die behoorlijk grondig is, hoewel het een tijdje kan duren, afhankelijk van de grootte van je schijf. Je zult misschien het forensische detailniveau waarderen dat het biedt.
Een andere die niet genoeg liefde krijgt, is EaseUS Gegevensherstel Wizard voor Mac. Het is gebruiksvriendelijk, en ik heb erin geslaagd verloren partities en bestanden terug te krijgen zonder al te veel gedoe. Het is vooral goed voor degenen die niet super technisch onderlegd zijn, maar toch betrouwbare resultaten nodig hebben. Je kunt beginnen met een gratis scan om te zien of je gegevens herstelbaar zijn voordat je je vastlegt op de betaalde versie.
Ik moet vermelden dat ik gemengde resultaten heb gehad met TestDisk & PhotoRec. Hoewel het super krachtig is, is het niet voor de tere zielen als je niet comfortabel bent met een commandoregelinterface.
Voor degenen die technisch aangelegd zijn en het niet erg vinden om extra te betalen voor professionele software, kan R-Studio voor Mac worden overwogen boven Sterre Gegevensherstel. Het is zeer effectief, maar er is een leercurve.
Wat je ook kiest, zorg ervoor dat je onmiddellijk stopt met het gebruik van de getroffen schijf om te voorkomen dat eventuele herstelbare gegevens worden overschreven!
Op zoek naar betrouwbare Mac-gegevensherstelsoftware? Bekijk schijf-boor-media-herstel op de App Store. Deze veelzijdige tool kan je helpen verloren gegevens en partities met gemak te herstellen. Disk Drill Media Recovery
Disk Drill is inderdaad een solide keuze voor partitieherstel op Mac, maar laten we enkele genuanceerde aspecten niet over het hoofd zien die je keuze kunnen beïnvloeden. Ten eerste, voordelen: het is gebruiksvriendelijk en heeft een overzichtelijke interface, ondersteunt verschillende bestandsformaten en biedt extra tools zoals schijfmonitoring. Echter, een aanzienlijk nadeel is dat de gratis versie behoorlijk beperkt is—je zult je portemonnee moeten openen voor het zware werk.
Dat gezegd hebbende, als je technisch onderlegd bent en niet veel geld wilt uitgeven, kunnen TestDisk & PhotoRec het overwegen waard zijn ondanks de steile leercurve. Het is krachtig, maar, zoals vermeld, niet voor de faint-hearted.
Hoewel @viajeroceleste en @espritlibre enkele goede punten maakten over Stellar Dataherstel en Databerging 5, laten we het hebben over EaseUS Dataherstel Wizard voor Mac. De tool is behoorlijk efficiënt en gebruiksvriendelijk, maar niet zo grondig als Disk Drill. Voordeel: gebruiksgemak, nadeel: kan diepere herstelacties missen die de eerste feilloos uitvoert.
Een andere optie die niet vaak wordt besproken, is Wondershare Recovery. Deze is redelijk goed, hoewel de scansnelheden soms enigszins frustrerend kunnen zijn.
Samengevat, Disk Drill voor Mac valt op door zijn balans tussen gebruiksvriendelijkheid en diepe herstelmogelijkheden, maar schiet enigszins tekort op het ‘gratis’ spectrum. Zorg ervoor dat je kiest wat het beste is voor jouw specifieke scenario en technische comfortniveau.